NathaliePettersson

ett höstlov utan höst

Jambo!

Nu var det några dagar sedan vi kom hem från paradiset så tänkte det kunde både vara gott för mig och kul för er att få veta lite om veckan bland de vita stränderna. I söndags runt 11 åkte min halva av internatet med skolans bussar till Joho Kenyatta, samma flygplats som var det första av Kenya som jag såg. Vi åkte till inrikesterminalen, checkade in våra väskor och sedan lyfte vi och vår resa påbörjades. Efter en timmes flygtur, lite bussåkande, lite färgåkande (där busschauffören kvaddade bussen rejält) och lite mer bussåkande kom vi äntligen fram till hotellet.

Mitt ute i ingenstans, en bit från ''staden'' Diani låg Tiwi beach där vårt hotell var det ända hotellet som fanns på den beachen. Lite öde, men oj så fint hotell! Egen strand, bra mat (pannkakor varje frukost!!), fräscha rum, massor av apor som sprang omkring och en gigantiskt pool som sträckte sig från hotellets ena sida till den andra. Det ända som möjligtvis gick att klaga på var att vi till en början bara fick en nyckel till rummen som delades på tre... Men allt som allt var hotellet riktigt fint!

Vad gjorde vi och vad gjorde jag denna veckan då? Tja, min tanke och plan var från början att ta det lugnt, sola, läsa, bli brun och vila upp mig. I slutet av veckan visade sig att jag läst ett ynka kapitel ur min bok och aa det blev helt enkelt andra saker som vi gjorde. Visst solade vi mycket och tog det mycket lugnt osv men under denna resan har jag badat otroligt mycket, ätit otroligt mycket och hängt med härliga människor otroligt mycket. En dag åkte jag och några andra på en snorkelutflykt, trots att snorklingen inte var den bästa så var den utflykten väldigt lyckad. Från en fantastisk båt såg man den fantastiskt vita stranden och den ljusblå himmeln. Själva snorklingen bjöd på fiskar, koraller och tusentalls sjöborrar.

En annan dag åkte vi in till Diani, gick och kollade lite i ''affärerna'' och åt lunch på ett café bredvid Nakumatt. Det var också här som vi bestämde oss för att hoppa fallskärm dagen efter. När vi satt och väntade på vår mat kom nämligen Elmer, Carmen, Klara och Vilma som precis hade hoppat. Deras glädje gick inte att ta miste på, därför var ju vi tvungna att hoppa också. Samma kväll var det också dags för utgång. Till ett väldigt trevligt och mysigt ställe gick partybussen denna gången. Här dansade vi hela kvällen till både Håkan och Justin (vi fick alltså önska alla våra favoritlåtar). Svettiga men glada kom vi sedan hem efter en riktig bra kväll på dansgolvet.

Torsdag. Dagen då jag, Ida, Lovisa, Theo och Johan skulle kasta oss ut från ett flygplan 5000 meter upp i luften. Detta var som ni kanske förstår veckans höjdpunkt, det var najs, det var så så häftigt. Man tänker att sånt här är det bara extrema människor som gör, och så vi då. tänk att för ett år sedan drömde jag om att få göra sånt här, hur sjukt är det inte att jag nu gjort det? Det är sjukt.

Resten av veckan så solades det, det dracks mango juice, lektes i havet och åktes Tuc tuc. En riktigt bra vecka helt enkelt. Tack alla fina människor som jag upplevde denna vecka med, ni är bäst!

Och hoppas att alla där hemma är taggade inför ert höstlov som snart bankar på eran dörr, hoppas det regnar hela veckan för er! :P Älskar er och saknar er! Ni får ha det så bra!